Wat schaft de pot?

Op de terugweg naar Casa Amamos in Vinaròs hadden Harold en Alejandra  2 keeften gekocht. Ik kreeg het zakje in mijn handen geduwd en toen ik hoorde dat “het” nog leefde, was het even tijd om de reflexen van Harold te testen. Ik gooide hem meteen weer terug en vangbal!

Verrassing: we eten kreeft!
Verrassing: we eten kreeft!

De voorbereidingen voor het avondeten waren al getroffen en nadat deze 2 levende beesten ineens naast me lagen, ben ik met alle plezier 4 meter opgeschoven. Alejandra maakte voor haar en de watertandende heren de rode beestjes klaar en ik stond op afstand te kijken met rode wangen. Ineens waren er 3 kreeften in de keuken. Pff wat kreeg ik het warm van die beestjes. Nadat ze op het bord op tafel lagen en iedereen de aanval opende, was de kust weer veilig en ben ik maar verder gegaan met mijn creatie. Varkenshaas in bladerdeeg en te  zoute champignonsaus. De mojito vond ik heerlijk en ik was ook wel toe aan een flinke borrel!

Verse gebakken brood, met de hand gekneed!Vandaag ben ik de keuken ingedoken om een brood te bakken. Hier in dit deel van Spanje kun je eigenlijk alleen maar stokbrood krijgen en zo nu en dan snak ik toch wel naar een overheerlijk vers bruin brood. 3 uur later.. en voilla… Als het net zo lekker smaakt als dat het eruit ziet, dan smikkelen we vandaag nog een keertje extra! De roomboter staat klaar… en ik ben klaar voor de aanval…

2 Reacties op “Wat schaft de pot?

  1. Er komen toch (voor mij) onvermoede kwaliteiten van je boven: zelf brood bakken! Mijn complimenten. Ik lees dat het goed gaat in Vanaros en ik vind het leuk om je stukjes te lezen. Je schrijft alsof alles een feestje is. Ga zo door!! Groeten uit een besneeuwd en koud Arnhem, Ada.

    • Hallo Ada,
      Leuk dat je het blog nog steeds zo actief leest! Jaja, brood bakken en niet schrikken … maar op dit moment heb ik zelfs last van zadelpijn 🙂 Ik heb weer een fiets, die ik af en toe gebruik. Het gaat inderdaad goed en we hebben het ontzettend naar ons zin hier.
      Groetjes,
      Anja

Geef een reactie

