Ik kom eraan!

geel-bord-schiphol - B&B Casa Amamos VinarosDe boeking voor februari, maart en april komen langzaam binnen en nu de carnaval in Vinaròs bijna start, vlieg ik nog even snel op en neer naar Holland. Natuurlijk heb ik het weerbericht in de gaten gehouden en nu de dooi in gaat zetten, is dit het het juiste moment om het land van de bitterballen, gevulde koeken, stroopwafels en afhaal chinees te bezoeken.Heimwee heb ik zeker niet, maar ga ik nu niet, dan wordt het pas in het naseizoen. Ik heb nu  tijd om een paar dingen in Nederland op te halen en een paar kleine dingen te regelen. Ook ik moet natuurlijk naar mijn eigen kapper…

actionSinds het ticket geboekt is, loopt mijn agenda ineens weer over. Vanaf het moment waarop ik land tot de dag dat ik terug vlieg is alles vol gepland met vrienden bezoekjes en shopdagen. Heerlijk… nee, ik ga niet naar de Hema,… maar naar de Action natuurlijk. Veel kan ik niet kopen, dus de crisis zal ook in Nederland nog even aanhouden. Mijn koffer mag op de terugweg maar 20 kilo zijn en er gaan nog wat spullen vanuit Duiven hier naar toe. Bram en Boullie blijven hier het fort bewaken. Hij zag het niet zo zitten om met de auto op en neer te rijden, vandaar ik dus solo  het kikkerland bezoek. Ik ben wel heel benieuwd hoe ik het zal vinden om Nederland weer te zien. Ben benieuwd of ik Nederland nu door een andere zonnebril bekijk? Gaan de drukte, de gejaagdheid en het op en in elkaar wonen me nu echt opvallen?

DooiHet weer is hier sinds 14 dagen zonnig, maar stormachtig. Soms is het een zwoele wind, maar vaak is het frips. Zeker wanneer hij met 50 km om het huis heen waait. En.. niet schrikken, maar het heeft zelfs al 2 nachten geregend!  En dan te bedenken dat we hier 2 weken geleden nog in bikini buiten zaten. Maar ja, het is natuurlijk ook winter. En het staat nog heel duidelijk op mijn netvlies, dat we vorig jaar in mei, tijdens onze rondreis door Andalusië, 2 weken regen en kou gekend hebben. Overigens is er voor Spanje nu ook een sneeuwwaarschuwing. Aan de kust zal het niet zo’n vaart lopen, maar in het binnenland en rond Madrid verwachten ze sneeuw.

Stuwmeer La Ciena SpanjeWe zijn gisteren gaan toeren naar La Ciena.  Met de C1 en de harde wind de bergen in. De hoge bergen, sommige kaal, andere met bomen  en de haarspeld bochten zijn indrukwekkend. Het ligt in een nationaal park waar ook een stuwmeer is. Normaal zou het vol moeten staan met groen/blauw water, maar dat was nu niet echt zichtbaar. Je kunt door rijden naar Fredès, een dorpje met 14 inwoners, een cafe en een kerkje. Wij zijn maar weer omgekeerd, aangezien het al schemerig begon te worden en we voor het donker weer in de bewoonde wereld wilde zijn. Toen we het park inreden werden we bij een bruggetje tegen gehouden, door een werkauto met zwaailichten. Er kwam toen een grote sneeuwschuiver voorbij die echt aan het werk was geweest, want er zat nog sneeuw op zijn schuifblad. Gelukkig kwamen we die niet 10 minuten later tegen, want we hadden elkaar zeker niet kunnen passeren op het smalle weggetje.

Grappig overigens, dat we vandaag bij de Bank van Valencia de cursus Spaans gingen betalen, we iemand hoorde zeggen: “ook Nederlands?” ik maakte even een praatje en kwam er toen achter dat deze mevrouw ook deel gaat nemen aan de beginners cursus.

Nou, dan zeg ik misschien tot volgende week! Wie weet zien we elkaar en anders tot lees!

Oja, voor de liefhebbers: de Nederlandse site van B&B Casa Amamos heeft een nieuwe jas en een verse SEO inhoud gekregen.

Geef een reactie

