We zijn weer thuis …Oelalalalalaaala

Het korte tripje naar Nederland zit er weer op en ik ben weer in het vertrouwde en vooral rustige Vinaròs. Het was een warm welkom, ondanks het weer. Iedereen nog bedankt voor de slaapplek, de koffie, het lekkere eten en de gezelligheid! En Debbie natuurlijk bedankt voor al je hand en span diensten.

Nou ben ik een behoorlijke klepper, maar ik ben het niet meer gewend om 4 dagen aan een stuk te kletsen. Maar er was ook zoveel om over bij te kletsen.

Ook bij de hogeschool was het ouderwets vertrouwd om weer aan te waaien en leuk om iedereen weer te zien.  Het was ontzettend grappig dat er verschillende oud-collega’s binnenkwamen en zeiden: Goedemorgen Anja,… ANJA? Ik hoor dus nog steeds een beetje bij het meubilair.

DSC06513Ons huis was mijn huis niet meer. Voor mijn gevoel was ik bij mezelf aan het logeren, ondanks dat alle meubelen er nog gewoon staan. Dan is het dus wel fijn om een drukke agenda te hebben. Ik was alweer helemaal vergeten hoe grijs, kaal en nat Nederland kan zijn.

Casa Amamos bed and breakfast VinarosDe boekingen komen ineens via alle kanalen binnen. Af en toe moeten we zelfs al nee verkopen en de 1e reservering voor de zomervakantie is ook al binnen. Vanaf vrijdag zit Casa Amamos een paar dagen helemaal vol met gasten. Super, want we zitten hier natuurlijk niet alleen om zelf in de zon te zitten. Komende week staan we natuurlijk in de startblokken om klaar te zijn om iedereen te ontvangen. En we moeten natuurlijk ondervinden hoe het logistiek gaat lopen met het plannen van de boodschappen, de kamers schoonmaken en het verwerken van de boekingen.

sleutelbeheer Casa Amamos VinarosWat ook super is, is dat we een aanvraag voor het sleutelbeheer in Vinaròs hebben ontvangen. Via dat kanaal hopen we mensen te kunnen helpen met het verhuren van hun eigen huis. Sommige huiseigenaren zijn maar beperkt in deze regio aanwezig en door hun woning te huur aan te bieden, kan de woning extra rendement opleveren.  Wij zijn het hele jaar in Vinaròs aanwezig, dus voor ons is het geen probleem om gasten op te vangen,  sleutels te overhandigen en uitleg te geven over de woning en aanspreekpunt te zijn bij eventuele problemen.

carnaval Vinaros 2013 - © B&B Casa Amamos - Bed and breakfast VinaròsSinds deze week is de Carnaval in Vinaròs begonnen. Het hele dorp staat vol met tenten. 11 dagen lang zijn er allerlei activiteiten in Vinaròs. En een waar ik me gigantisch op verheug is het meelgooien vandaag.

Vandaag kwam ik er ook achter dat er een Primark in Castellón zit. Daar moeten we eerdaags ook maar een dagtripje van gaan maken. Helemaal hip op dit moment.

Ik moet ervandoor, want het meelgooien gaat zo starten. En dat wil ik natuurlijk echt niet missen.

Geef een reactie

