Veldwerk: Coll de Mola

Gistermiddag scheen de zon volop en wilde we van hetzelfde uitzicht bewonderen, als onze gasten deze week hadden gezien. Op de planning stond een dagtrip naar Coll de Mola. We hebben de borden naar El Perrerlo gevolgd en zijn daar afgeslagen.

Bij het bord Coll de Mola 2 km wilde wij het weggetje omhoog rijden. We stopte nog even en dachten.. zouden ze met de auto omhoog gegaan zijn of het stuk gelopen hebben? We zijn na een stuk maar achteruit gereden en keken naar de steentjes (en daarna een blik op om leuke elegante zwarte suède gehakte laarsjes). De auto hebben we in de berm gezet en ik zei Ach, 2 km is 20 minuten lopen, dat red ik wel.

Boullie hinkt, stapt, sprong vrolijk voor ons uit en na een minuut of 20 wisten we waar Pierre zijn spierpijn van gekregen had. Ze waren dus ook gaan lopen. Na 10 minuten  werd het bewolkt en we hoorden we  getoeter… om de 5 minuten hoorde we een harde claxon die op een gegeven moment aanhield en behoorlijk op mijn zenuwen begon te werken. Ik dacht  dat wij met onze mini-auto de weg blokkeerde voor vrachtauto’s of andere voertuigen. Bram zei: “als dat zo is dan kan ik er toch niets meer aan doen…. ” Boullie hinkte, stapte en sprong nu achter ons aan en toen we bij het elektriciteits huisje aankwamen, gaf ik de pijp aan Maarten. Bram is nog  een stuk door gelopen, maar ik dacht, terwijl ik de claxon weer hoorde, het is zo bewolkt, dat je toch niet naar de Delta Ebro kunt kijken.

Daarna als een mega Mindy naar beneden gerend en ik kan je zeggen,… met mijn leuke elegante zwart suede laarsjes aan moet dat er komisch uitgezien hebben. Ik hoorde ook al kettingzagen, dus in gedachte zag ik al dat de lokale brandweer al bomen aan het omzagen was, om zo de passanten weer vrij baan te geven. Boullie vond er trouwens ook al niets meer aan.

Bij de auto aangekomen, stond die gewoon geparkeerd, zonder  files … Niks aan de hand…. Waarom er dan een of andere idioot panisch loopt te toeteren in de middle of nowhere, weet ik dan ook niet.

Maar ik geloof wel, dat het veldwerk niet echt iets voor mij is, dus …log ik nog maar een keer in op mijn pc om van het uitzicht te genieten op mijn screensaver… dit zie je dus bovenaan de Coll de Mola….. (bij helder weer) Bedankt Mirjam!

Coll de Mola

Coll de Mola – uitzicht tot aan de Delta Ebro

Geef een reactie

