Vol aan de bak in een volle bak!

Na een paar rustige dagen was het ineens weer volle bak. 3 geboekte kamers, een baby van 7 weken, een volle logeerkamer en een aantal uitstapjes zorgde voor een goed ying en yang gevoel. De zon straalt, de temperaturen lopen op, de stranden worden weer bezocht, het ontbijt kan buiten geserveerd worden en in de avond hoeft de kachel niet meer aan. Met 23 graden is het voorjaar in Vinaròs.

Bed and Breakfast Casa Amamos

Een goed en gezellig begin van de dag

Duitsland, Zweden en Nederland zijn vertegenwoordigd aan de ontbijttafel. De sfeer is gezellig en vooral relaxt. Heerlijk om te zien hoe mensen van hun vakantie genieten. Tussendoor hebben we nog een nachtje een Spanjaard als logee gehad, die helemaal enthousiast was over B&B Casa Amamos en op zijn blog, foto’s van zijn kamer heeft geplaatst. Super, om al die positieve reacties te ontvangen en een bevestiging te krijgen, dat we de juiste koers varen.

Bram heeft Tarragona bezocht met “de meiden”. Terwijl zij op weg waren naar de luchthaven in Reus hebben ze eerst nog deze stad bezocht. Op de luchthaven hebben ze een grote wissel truc gedaan. De meiden zijn afgezet en Rick en Kim waren de vracht terug.

Grotten Sant Joseph - B&B Casa Amamos - Hotel - Vinaros

De volgende dag was het ladiesday. Samen met Claar, Kim en Suzan hebben we de Grotten van Sant Josep en Vilafamés bezocht. Ben je in de buurt, neem de afslag en stop even in dit sfeervolle dorpje. Het heeft dezelfde uitstraling als Morella. De heren hebben die dag het zwembad toch maar leeg laten lopen om de witte poeder van de vergane chloortabletten er uit te scheppen. Na 2 dagen was deze weer gevuld, schoon en uitnodigend om erin te plonsen.

Vilafames @ B&B Casa Amamos - Hotel - Vinaros

Met ons Spaanse klas zijn we op schoolreisje geweest naar de conservenfabriek in Vinaròs. Leuk en vooral verrassend om te zien hoe de vis binnenkomt en met veel handwerk in het blikje terecht komt. Voor de rest zijn er nog weinig vorderingen met de Spaanse les. Ik skip regelmatig een les, aangezien iemand thuis moet zijn, om de nieuwe gasten op te vangen. Maar Bram praat me keurig bij.

Gisteren ben ik met de trein naar Valencia gegaan. Ook dit was een heerlijke en vooral ontspannende dag. Vooral de Zara was populair. Op de mercat heb ik verschillende verse kruiden gekocht. Ons doel was om voetbalkaartjes voor de heren te scoren, maar omdat de wedstrijd is verplaatst, blijven de heren een avond op de bank zitten. Geen kaartjes dus.

Claar en Suzan Casa AmamosHet was ontzettend gezellig om Suzan en Claar een weekje in B&B Casa Amamos te hebben. Lekker buiten eten, gezellig samen op de bank of in de loungehoek. Maar vooral leuk om elkaar, na een half jaar weer echt te zien. Wat een energie zit er in Bram’s zus. Voordat ik het woord vaatwasser uitgesproken had, was hij al leeg. Hup uit bed en zonder redbull vloog ze overal naar toe en bleef tot ’s avonds aan de gang. In de avonduurtjes hebben Claar en Suzan de kussens van de loungehoek van nieuwe hoezen voorzien. Ik weet nu ook dat mijn lavendel op stam geen lavendel is, maar rozemarijn. Ik loop nu ook naar het zwembad om mijn kipkruiden te halen en naar de citroenboom om mijn citroentjes te plukken.

Zitje BNB Casa Amamos - Vinaros

Gemaakt door het op vakantie zijnde – naald en draadteam.

Zojuist zijn ze uitgecheckt. Zo meteen de kamer schoonmaken en morgen checkt mijn pa in. Die is onderweg met de auto en is maandag vertrokken en komt hier donderdag aan.

Jaja, we zijn definitief uit de winterslaap.

Anja Besselink

2 Reacties op “Vol aan de bak in een volle bak!

1. Heerlijk om te lezen. Een zwembad wat naar rozemarijn ruikt is ook lekker 🙂 . Heeeeel veel plezier. Ada

• Haha.. ja hé. Ik heb echt geen kaas gegeten van kruiden. En het wordt hier steeds leuker en gezelliger. Zowel qua gasten als de aankleding van de B&B. Maar het is wel echt hard werken hoor. Tijd om aan het strand te liggen hebben we zeker niet.