Hier word je toch blij van?

Weersverwachting juni Vinaros

Jawel, we zijn al weer een weekje in Vinaròs. Goh.. denk ik nu, een week pas? De zomer is paraat, San Juan staat voor de deur en op ons strand is de prullenbak en de douche geïnstalleerd. De zonnebrand staat klaar, de zonnebrillen moeten op. Het is zomer!

Zondag was het bloedheet, 30 graden, zonnig en een zwoele warme wind. De dekbedden zijn van het bedden af en we slapen alleen nog maar onder het overtrek. ’s Nachts komt de temperatuur niet meer onder de 18 graden.

In de schaduw met een drankje is het heerlijk… maar als je aan de slag gaat, dan komt er ineens overal water uit. Het is bijna topsport :). Voor het eerst in mijn leven denk ik na over het nut van een polsbandje. Niet dat ik ga overwegen om ze te dragen, maar ze kunnen best handig zijn. Ik heb nu ook een B&B kapsel; pony naar achteren en een staart in. Al het ijdele is eraf. Mijn oogschaduw zit na een keer wrijven over mijn hele gezicht, soms zie ik eruit als Amy Winehouse, dus dat hebben we ook afgeschaft. Zelfs mijn laarzen zijn overdag uit. De avonden zijn heerlijk zwoel. Vandaag zijn de temperaturen weer heerlijk…zonnig en een graad of 23 – 25. Heerlijk dus.

Agenda San Juan juni 2013 VinarosVinaròs is in vakantiestemming. De strandtent en de andere tentjes aan de boulevard zijn weer geplaatst, de stranden worden bezocht en de festiviteiten komen weer opgang. Van 21 juni tot 30 juni wordt San Juan en San Pedro gevierd. De kermis is opgebouwd, het feest kan beginnen. Op de site van Turisme Vinaros heb ik de  programmering gevonden:  52 pagina’s zijn toch wel veel om op het informatieprikbord kwijt te kunnen.

Volle agendaVanaf vanavond tot en met eind augustus hebben we veel boekingen. Soms iemand voor een nachtje, soms helemaal vol of een paar gasten die een aantal dagen blijven. op een paar dagen na is er leven in de B&B. Ook  staan er nu vaker spontaan gasten op de stoep, die op zoek zijn aar een slaapplaats. Ik ben benieuwd hoe de gasten gaan mixen. Zoeken ze elkaar op of is er toch sprake van een taalbarrière? We wachten rustig af. En natuurlijk komen er ook veel bekende en vrienden langs. Daar verheugen we ons helemaal op.

overzicht landen bezoekers website B&B Casa AmamosOf ik nou een analist in wording ben of gewoon nieuwsgierig weet ik niet, maar ik ben helemaal verslaafd aan Google Analytics. Net zo vaak als de e-mail gecheckt wordt, neem ik een kijkje in mijn dashbord. Sinds half april worden de statistieken bijgehouden en in die tijd is de site zo’n 1790 keer bezocht. De helft ervan zijn nieuwe bezoeken, de andere helft zijn bezoekers die nog een keer een kijkje komen nemen. Vanuit de meest uiteenlopende landen wordt de site van http://www.casaamamos.com bezocht. Je kan zelfs zo diep analyseren dat je de plaatsen te voorschijn kunt halen. Soms zegt Bram, we hebben een boeking…… en dan zeg ik: ooo uit Hamburg, zeker?

Verder kan ik melden dat er een nieuwe website in de lucht is,
“Hands in Spain”.

Logo Hands in SpainHands in Spain staat voor Houses AND Services Spain. Een bemiddelingsbureau dat zich naast woningverhuur, homemanagement, sleutelbeheer, schoonmaak en onderhoud ook gaat storten op webdesign, fotografie en styling. (Ook deze taakverdeling is snel gemaakt). Een Bed and Breakfast draaien is super, maar om naast brood ook aardappels op tafel te krijgen, moeten er nog wat activiteiten naast. Het seizoen is te kort  (3 maanden een goede bezetting), om met 3 kamers een jaar omzet te kunnen draaien. In onze planning wisten we dat al, vandaar we ook een stagejaar genomen hebben, om dit uit te proberen.

Vervelen, hoe doe je dat Naast een drukke periode in de Bed and Breakfast en het opzetten van de werkzaamheden van Hands in Spain hoeven we ons de komende periode zeker nog niet te vervelen!

Anja Besselink

2 Reacties op “Hier word je toch blij van?

  1. Het gaat echt geweldig met jullie! Leuke nieuwe initiatieven – ondernemend hoor. Ik had wel een foto verwacht van je nieuwe ‘warm weer’ look 🙂 grt. Ada

  2. Hahaha, ik moet er zelf nog een beetje aan wennen, maar binnenkort zullen de 1e foto’s verschijnen. Het is niet zo erg, dat ik zelf in een lachstuip terecht kom, als ik in de spiegel kijk. Wordt vervolgd!

Geef een reactie

