Hot y Bueno

website Villa manescalAls 1e nieuwtje kunnen we melden, dat er huurders zijn gevonden voor de B&B in Sant Jordi. Pascal en Ellen starten met ingang van 21 oktober als uitbaters van hun eigen Bed and Breakfast Villa Manescal. Het is een leuk enthousiast stel, dat weldoordacht het avontuur aangaat. Het moet raar lopen als ze hun Bed and Breakfast niet goed op de kaart kunnen krijgen. Van hun hebben we een leuke gadget gekregen, een Olympisch verrekijker…. we gaan en kunnen ze nu goed in de gaten houden. Onvoorstelbaar hoe snel het allemaal gegaan is. Al met al heeft het hele proces (advertentie – contact leggen en het sluiten van de deal) nog geen maand geduurd. Aan mij de eer om een website te fabriceren. Het domein http://www.villamanescal.com is al geboren! Ik denk dat voor iedereen een “must-be-moment” moet zijn geweest en dat  de sterren goed hebben gestaan.

wasgoedHet is druk bij Casa Amamos. Bijna dagelijks moeten er 3 bedden verschoond worden. Met de dagelijkse werkzaamheden hebben we de handen vol en de hoge temperaturen maken het er niet leuker op. ’s Middags proberen we, als het even kan een siësta te houden. Onze Nederlandse eigenschap komt nu ook bovendrijven en we kijken elkaar regelmatig zuchtend aan… en zeggen, bah, vies heet he! Na het schoonmaken van de kamers komt er een minder leuke tijd aan. Het wachten tot er weer ingecheckt is. Soms komt iedereen om 14.00 uur, maar regelmatig zijn we uren aan huis gekluisterd om de gasten op te wachten. Laatst was er zelfs een check-in om 02.00 uur ’s nachts.

Fotoshoot B&B Casa Amamos Vinaros VakantieactiviteitenVerders waren de friends in the house. De eerder gemaakte kamerindeling kwam te vervallen. Dorien ligt op de strijkkamer (met balkon), Harold in de rozenkamer. Esmee sliep als een roosje, niet op de rozenkamer maar op de bank in de woonkamer. De 1e week is voorbij en het zijn waterratten. De zee en het zwembad worden goed getest. We hebben ook de verjaardag van Beryl hier gevierd. 5 meiden in Salou opgehaald en hier haar 18e verjaardag gevierd. Een fotoshoot op het strand stond op het programma. Watervaste mascara, waterproof make-up en makkelijke kapsels zijn dan noodzakelijk. Want alles stort in, met deze hitte.

http://www.youtube.com/watch?v=FGuhJSU4lvQ

Ook onze 1e crisisdag hebben we (lees ik) gehad. Bram was naar het stroomfeest van mede-Nederlanders in de buurt, die na 3 jaar stroom via het stroomnet hadden. Omdat het afgelegen was, is hij het laatste stuk met andere meegereden. Hij was nog niet weg of ik kreeg een telefoontje van de huurders van de villa Casa Adria. Het stroom was eraf. Ik had geen auto, hij kon niet weg van het feest en ik moest nog wachten op 2 kamers die moesten inchecken. Dorien zag het niet zitten om onze Spaanse gasten op te wachten…..  logisch, want voor mij is het al doodeng en moeilijk om te communiceren. De villa ligt op een plek, die niet makkelijk uit te leggen is. Harold en Esmee zijn op pad gegaan met mijn uitleg. Je weet wel, ik degene zonder testosteron en die zelf nooit de weg kan vinden. Ze hebben het gevonden. Na het inchecken van de gasten, heb ik mijn 1e aanvaring gehad met een naamgenoot. De anti-stresstest heb ik doorstaan, mijn korte lontje heb ik heel gelaten en ik ben vriendelijk gebleven.  Ik was ervan uitgegaan dat de dames na 1 nacht wilde uitchecken, maar ze zijn gebleven en we zijn weer vrienden en de lucht was weer geklaard. Heb ik zowaar mijn eigen valkuil overwonnen!

Och en dan hebben we nog de Spaanse dames die in de studio zaten. Echt zo lief, 2 vriendinnen die samen een lang weekend weg waren. Achter de schermen werden ze Bep en Toos genoemd, want ze bleven maar kletsen en hadden het ontzettend gezellig. Tegen elkaar, tegen ons en ze waren zo lief en aardig. De taal is nog steeds (bij mij) een struikelblok en het was moeilijk om een conversatie aan te gaan. Maar toen ze bij het uitchecken als bedankje een tattoo enkelbandje gaven, heb ik ze de gebruikelijk Nederlandse 3 besos gegeven. Dat is overigens ook wel grappig. Hier kussen ze 2 x, dus ik geef iedereen een 3e luchtkus als er gezoend word. En bij het uitchecken van de laatste kamer, vroegen ze naar het gastenboek. De traditie wordt voortgezet.. ook onze Spaanse gasten hebben het commentaar van een tekening voorzien!

Al met al zijn het drukke dagen, het is in deze periode heel hard werken, maar alles gaat nog Bueno, beuno en bueno.

 

Geef een reactie

