Nog 1 dag te gaan

Vakantie las VegasNog een dag en dan reizen we weer naar Spanje.
Vorige week rond deze tijd, zaten we op de luchthaven van Las Vegas. Wat een commotie was er ineens. Op onze kamer lag een brief met de mededeling dat de wintertijd in zou gaan. Jippie, we hadden 1 uur extra in Amerika! De wekkers vast aangepast en omdat de luchthaven dichtbij was, was het onzin om al uren van te voren, aanwezig te zijn. Op het laatste moment toch maar besloten om de wekker een half uurtje eerder te zetten. 5.45 uur  ging het gezellige deuntje af. Even onder de douche, onze koffers waren al gepakt, lekker relaxt. Tot Bram ineens zei: op de tv is het 7 uur!! We moeten weg!! Rennen is okay, maar om de lange reis te maken zonder make-up en mijn haar in coupe troep, dat zag ik niet zitten. Er moest natuurlijk wel gerenoveerd worden (helaas ik ben geen natural beauty). Mijn pyjamasweater moest ik wel aanhouden, want de kleren zaten al in het koffer. Als een gek de kamer verlaten, de auto in gestapt, onder het rijden, tomtom ingesteld, na het inleveren van de auto, aangesloten bij de gigantische rijen voor de bus en de incheckbalies en 10 min voor het boarden zaten we op het stoeltje verdwaast te kijken, hoe dit heeft kunnen gebeuren. De adrenaline gierde nog een poosje door ons lijf, maar we hadden het gered.
lorenzi-park las vegasSan Diego hadden we overgeslagen, omdat er regen verwacht werd. In Las Vegas was de temperatuur ongeveer 20 graden en later in de week liep het op naar 25 graden. De dagen die we voor het zwembad gereserveerd hadden, gingen helaas niet door, omdat het winterseizoen inging. Hierdoor werd de helft van het zwembadcomplex afgesloten en alleen de plekken in de schaduw waren vrijgegeven. Dat vonden we niet echt aantrekkelijk. Als alternatief zijn we op zoek gegaan naar een park. Lorenzipark is een leuk alternatief, zeker op een zondagmiddag. Iedereen trekt er naar toe. Er zijn 27 prieeltjes met BBQ-plekken. Deze liggen allemaal rond een grote vijver, waar gevist mocht worden. Families bezochten het park om te BBQ-en, opa leerde zijn kleinzoon, de rugbybal te vangen. 2 knullen waren aan het oefenen om te honkballen, de een fietste, de ander was aan de wandel. Een countryband speelde op de achtergrond. Daar lag een kleedje met een familie en ook wij lagen heerlijk van het zonnetje en de sfeer te genieten. Yup.. ik heb mijn favoriete plek in Vegas gevonden!! We hebben het allemaal anders gedaan als andere. De strip hebben we niet helemaal bezocht. We zijn maar een paar hotels bezocht. Natuurlijk de Belagio fontijnen en Freemontstreet. We hebben geshopt in wallmarkt. Gespeeld op de automaten, gegeten en het spookdorp Nelson bezocht. Na een klein uurtje rijden, zagen we het liggen. 3 oude huizen met roestige oude bussen en nog meer schroot. Het was voor mij niet uitnodigend genoeg om uit te stappen, dus we hebben de reis weer terug gemaakt.
Naast de outlets konden wij heerlijk shoppen in de supermarkten. Noem het een afwijking, maar de supermarkten in het buitenland zijn zo anders. Wij struinen graag elk gangpad af.
Terug in Nederland hebben Bram en ik ons gesplitst. Bram wilde een rondje Rotterdam en omgeving doen en ik Arnhem. We hebben heerlijke dagen gehad. Overal stond een bedje klaar. Met Dorien en Nelly heb ik meidennachten en dagen gehad. Kimberly heeft me Japans laten eten, wat overigens heerlijk was. Ik ben bij mijn pa langs geweest en heb een aantal flitsbezoekjes afgelegd. Nu zit ik weer op het 1e honk in Westervoort.
Boullie had vandaag nog een afspraak bij de dierenarts staan om zijn gebit te laten reinigen. Pfff…. Bij het ophalen kreeg ik te horen dat ze de behandeling ingekort hebben en de slechte kiezen getrokken hebben, nadat hij 3x gereanimeerd moest worden. Schrikken…. Ook al is hij 14.. het is nog te vroeg om Boullieloos door het leven te moeten.
Morgen gaan we nog even in Overvecht op bezoek bij Miep en pa en daarna gaan we weer op reis naar Spanje. Dit keer doen we het wel met overnachting, aangezien we ergens in de middag pas vertrekken.
En dan, gaan we weer rustig aan het werk en laten alle indrukken op ons in werken en kan de napret beginnen.

Anja Besselink

Geef een reactie

