Druk met ons nieuwe oude leven

cartoon_werkloos-Fokke-en-Sukke-Passend-werkAlles went, zeggen ze en inderdaad, niets is minder waar. Vandaag zijn we een maand terug in Nederland en we leven –bijna- ons oude leven weer.

Het grootste verschil met toen en nu is, dat we nog geen verplichting hebben als het om werk gaat. Ach ja, de crisis, zullen we maar zeggen. Sommige vacatures worden al kort na publicatie offline gehaald, omdat er zoveel reacties binnenkomen. Nee hoor, we geven de moed niet op. Alleen als je gesolliciteerd hebt op een functie, waarvan je zelf denk… heee, dat ben ik, ze zoeken mij en als er dan een afwijzing binnenkomt, dan denk ik wel, hmmm….., heb ik dan echt geen zelfkennis? Het is natuurlijk wel erg fijn om weer werkzaamheden om handen te hebben, maar waren we nog in Spanje gebleven, dan hadden we tot september kunnen pionieren. En daar gaan we hier ook mee door. Ik bedeel me nog de luxe positie toe, alleen te solliciteren op functies waarvan ik denk… yes, ze zoeken een Anja.

Maar we zijn lekker bezig. Afgelopen week zijn de taken van Hands in Spain overgedragen aan Patty en Ton.  Dat betekent dat wij ons weer gaan storten op de volgende projecten. Binnenkort zal de nieuwe versie van de website van Hands in Spain de lucht in gaan. Ja, helemaal afscheid nemen van de Costa del Azahar konden we nog niet nemen. Nederlandse huiseigenaren in Spanje, kunnen hier hun woning te koop op aanbieden. Op één site tref je dan alle huizen die aan die in de regio Vinaròs te koop zijn. Voordeel voor kopers is dat ze de woning rechtstreeks bij van eigenaar kopen, zonder tussenkomst van een makelaar.

Online Digits - website en LogoOok Online Digits is uitgebreider geworden. Behalve websites en logo’s is het kopje ICT-helpdesk  toegevoegd. Er is toch wel veel vraag naar het installeren van computersoftware en ook de vraag, mijn pc is zo traag, horen we vaak. In die korte tijd dat we in Spanje dit toegevoegd hadden aan Hands in. Spain, werd er al snel gebruik van gemaakt. Af en toe horen we zelfs dat we – mede hierdoor – gemist worden in Spanje. En ook hier in Lobith komt er regelmatig een laptop op visite.

En een ander voordeel van weer in Nederland zijn, is dat de kinderfeesten ook weer georganiseerd gaan worden. Dat is gewoon zo leuk om te doen, dat ik dat graag weer op ga pakken. Het Groovy Events concept blijft hetzelfde, alleen dan onder een andere naam “Online Digits – Party zone”. Ook Marvin is weer van de partij. Niet bij de kinderfeestjes, maar wel bij de Lady’s Only avonden. Tja, als ik 1750 km reis om mijn haar te laten doen, dan moet hij wel heel goed zijn. Als kinderfeest hebben we nu: De Beautysalon, een Teatime Party en Get into the Groove. Binnenkort komt daar Candy Party bij, sieraden maken van snoep.

Boulevard Vinaros SpanjeHet is een warme en vooral gezellige opstart hier in Lobith. Alhoewel, als ik hoor dat de thermometer in Spanje af en toe weer  de 20 graden haalt, dan denk ik wel shoot. Jaja, wij zitten nu ook aan de andere kant en weten nu precies hoe het gevoeld moet hebben, als Bram en ik weer een foto op facebook publiceerde. Over 14 dagen start de carnaval weer in Vinarós. Een echt feest. Een ellenlange optocht, met de mooiste praalwagens met daarop de mooiste dames al la Brazile! De Nederlandse carnaval slaan we over, maar er staan wel wat feestjes op de agenda waar je verkleed naar toe mag gaan. Bram past zich natuurlijk graag aan en heeft zijn outfit bijna op orde. Ik doe mee, als er het woord verplicht bij staat. Gisteren waren we bij Raymond en Ursula, die een nurseparty hielden. Grappig om te zien hoe alle dokters en patiënten in de woonkamer stonden.

We hebben gisteren ook gezellig bij gekletst met Linda. Ons feest was in Hoogvliet, een paar straten bij Linda vandaan. Bram vond het heel normaal, Linda en ik vonden het toch wel erg grappig om elkaar in Nederland weer terug te zien.  Ze zag er goed uit, ook dat was fijn om te zien. En het was bovendien erg gezellig.

OktoberfestBram heeft zich weer aangesloten bij de volleybal, squasht af en toe met Kimberly, gaat binnenkort met zijn sportieve vrienden naar het biermuseum in Zevenaar en er staat zelfs een reünie van het oktoberfest op de agenda. En ik…  ik wacht nog steeds op een winnende veiling voor de sauna bij de vakantieveiling en ga met Barbara en Romy naar de Huishoudbeurs en de dames van de Han komen binnenkort een keertje eten.

snertRegelmatig hebben we eters en dan duik ik graag de keuken in. Een van de dingen die ik in Spanje heb geleerd, is echt koken. Voor de gasten kookte ik graag en nu doe ik het voor een klein publiek over.  En vandaag…vandaag staat er een portje snert te pruttelen, met extra veel slagersrookworst.

Ja, alles is weer gewoon, alsof we niet zijn weggeweest.

Geef een reactie

