Pasen 2013 versus 2014

Wat een verschil hé… 2e paasdag stond nu in het teken van woonboulevards, tuincentra, etc. We hebben 2e paasdag zelfs (samen met een heleboel andere Nederlanders) boodschappen bij de AH gedaan. En vorig jaar waren we druk met het regelen van de paasontbijtjes en hadden we 9 gasten in de B&B.

Nederlands weerVandaag staat er regen en misschien wel onweer op het lijstje van de weergoden, terwijl in Spanje de zon weer het opwarmen van het zwembad verzorgd. Daar komt de zomer langzaam op gang. Ach ja, verschil moet er wezen.

Het klinkt raar – en misschien hebben we gewoon geluk – maar het Nederlandse weer valt best mee. Weinig regendagen, geen echte kou en gelukkig een CV met thermostaat die het goed doet. Tegenwoordig gooien we ’s avonds de gelbrander aan.

loesje - fietsers auto's_websiteWaar ik nog steeds niet aangewend ben is het nog even snel …..
We wonen in Lobith en komen bijna dagelijks in Duitsland. In Elten heb je een straatje waar auto’s aan 2 kanten van de weg geparkeerd staan, waardoor je elkaar moet passeren. De Duitsers houden zich aan de regels en wachten netjes als ze zien dat er aan de andere kant auto’s aankomen. De Nederlanders geven nog even snel een dot gas, zodat zij niet hoeven te wachten…… Of bij een vluchtheuvel. Hoppa midden op de weg rijden, gassen, wie het eerst bij de heuvel is. Nee het wachten zit de Nederlanders niet in het bloed.

boullie scooterÉén voordeel heeft Nederland wel. Hier kan je zonder nie-nummer gewoon een scooter kopen. Bram is weer helemaal in zijn sas, we kunnen weer toeren. Ook Boullie vergezelt ons tegenwoordig. Hij heeft een mandje achterop mijn bagagedrager. Je maakt wat mee, als 14 ½ jarige York. Ging hij eerder mee in een grote tas naar Valencia en andere steden, daarna lag hij steevast op een kussentje op het bureau, om er ook bij te horen. Tegenwoordig zit je in een picknickmandje achterop de snorscooter. Dat kussentje op het bureau was zijn idee, de andere 2 ideeën hebben wij voor hem ingevuld.

Het begon toch wel te kriebelen om weer terug naar Spanje te gaan. In juni gaan we een weekje die kant op, om behalve de rekening van de bank op te heffen, weer even de sfeer te proeven van het Spaanse leven. Het leuke van Vinarós is dat de lokale bevolking het Spaanse  het straatbeeld bepaald en daardoor is het echt het authentieke Spanje sfeer. Uiteraard ben ik mijn boodschappenlijstje weer aan het vullen. Haarverf – van de Spaanse krijg ik geen allergie, Jabon de Maños van de Mercadona en hopelijk heb ik nog genoeg ruimte in mijn koffer om 2 roze flessen schoonmaakmiddel mee te nemen.

En ook is er nog business news. Nadat ik bezwaar had aangetekend op mijn uitschrijving van Online Digits bij de KVK, heb ik een aantal keer een e-mail gestuurd, maar er kwam maar geen reactie. Toen heb ik het maar via een ander kanaal geprobeerd en een klacht geregistreerd bij Klacht.nl. Hier kreeg ik een reactie dat er telefonisch contact was geweest en dat er een oplossing was gevonden. Je voelt hem al aankomen…. Ik was al weken aan het wachten op een reactie via de e-mail of telefonisch, maar hoorde niets. Na een paar telefoongesprekken heb ik vandaag eindelijk een antwoord op mijn bezwaar gekregen. Mijn inschrijving is weer geactiveerd. Behalve de website van Bouwkon.nl is sinds deze week ook de website van Finca Tierra Roja online te vinden. Tijd om de administratie en de BTW-administratie bij te houden. Dit keer kan ik geen ontheffing aanvragen.

Sieraden workshop aan huis | Online DigitsOnline ben ik natuurlijk ook weer flink bezig geweest. Alle sieraden uit de sieradenworkshop van Online Digits zijn te vinden op Pinterest. Vooral leuk zijn de ingepakte kralen. Voorlopig zijn er nog genoeg ideeën, dus voor vervelen is er nog geen tijd.

Geef een reactie

