There he goes – Bram gaat naar Lissabon

luchthaven EindhovenVanmorgen was het dan zover. De laatste uurtjes samen. Bram was druk in de weer om zijn bagagegewicht passend te krijgen. Iets wat Bram nog nooit overkomen is, want dat was altijd mijn probleem en ik propte maar wat graag mijn overtollige bagage in zijn bijna lege koffer. Maar vandaag moest hij keuzes maken. Wat moest mee en wat bleef thuis. Bepakt met 40 kilo – kleding – toiletartikelen – laptop – Portugees voor Dummy’s en een pot pindakaas was hij klaar voor vertrek. Het voelde niet vervelend, om naar Eindhoven te vertrekken. Alsof het zo hoorde …. Van het plan om op de luchthaven nog samen een kopje koffie te gaan drinken, ben ik afgestapt. Na een paar dikke knuffels, zei ik: “tot oktober” en dat klonk ineens heel ver weg. Het was tijd om terug naar huis te rijden. Bij binnenkomst las ik nog net op de valreep zijn whattsapje, dat hij ging boarden en in het vliegtuig zat.

vliegveld-lissabonNog 2,5 uur en dan wordt hij op de luchthaven van Lissabon opgewacht met een naambordje Mr Kop door de eigenaar van het Sun guesthouse. Een super mooie, gezellige woning met eigen tuin, bbq-plaats, keuken, badkamer en 2 slaapkamers. Over 2-3 maanden komt deze woning weer vrij, want dan hebben we hopelijk onze definitieve woning gevonden. Dus Sun-House-near-Lisbon-kitchen-2mocht je langer als een week naar Lissabon willen en niet in een hotelkamer willen zitten, dan kan Bram je binnenkort vertellen of dit een goede uitvalsbasis is. De 1e week gaat hij vooral op pad om nog wat dingen te regelen. Een NIF-nummer (BSN nummer) en een bankrekening, etc. en maandag 21 september start hij bij Sitel. En hij heeft er ontzettend veel zin in.

In de tussentijd hebben we al wat spullen verkocht en Facebook heeft zijn best gedaan. Ook van de spullen die in nog niet (van plan ben te) verkopen, worden al foto’s gevraagd en af en toe krijg ik de vraag: wat doe je daar straks mee? Marktplaats lijkt ineens helemaal overbodig.

scumbag-brain-on-going-to-the-kitchen-photo-u2Voor mij zal het wennen zijn, om ineens hoofd vaatwassen, hoofd container aan de weg zetten en hoofd afstandbediening te zijn. Niet dat dit het enige is, wat het samenwonen leuk maakte, maar daar dacht ik nooit aan.

In mei zijn we gaan kijken, wat en waar we iets wilde doen. Na het bezoek aan Lissabon dachten we, Yes, dit is wel een hele leuke stad en een prachtig land en voilla een maand geleden was het allemaal rond. Waar een wil is ………., vliegt een vliegtuig naar toe.

keep-calm-and-be-zen-37Bijna alles loopt volgens ons plan. Het enige dat er onverwachts tussen is gekomen, is dat ik tegen een burn-out aan zit en dat maakt het allemaal iets lastiger. Totaal onverwachts, want als er iemand op stress leeft en de stress opzoekt, dan ben ik het wel. Vooral de werkdruk speelt een hele grote rol. Ik ben in heel mijn carrière nog nooit zo’n hoge werkdruk tegen gekomen. Het fijne is wel dat privé alles goed zit en dat het me hier in Nederland overkomt. Stel je voor dat je lijf ineens niet meer wilt, net nadat je hier de boel opgedoekt hebt en in een vreemd land zit, met weinig sociale contacten. Dan waren we waarschijnlijk weer heel snel terug in Nederland geweest. Gelukkig heb ik een super netwerk om me heen, dat bestaat uit lieve vrienden en familie natuurlijk, dus aan steun geen gebrek. Tegenwoordig krijg je ook een goede begeleiding van de huisarts, POH en bedrijfsarts. Grappig is wel dat mijn POH (praktijkondersteuner huisarts) mijn werkplek uit eigen ervaring kent, en dat begrip doet me ook goed. Het geeft me toch ook wel rust om in mijn eigen tempo de balans weer terug te vinden en het vooruitzicht dat ik straks helemaal klaar ben, voor mijn aandeel in het avontuur. Dat is natuurlijk iets geweldigs om naar toe te leven. En als het hier echt fout met me gaat, dan is ontslag nemen en eerder die kant op gaan een optie en in het allerergste geval, dan komt Bram weer terug struinen wij Facebook af op zoek naar leuke spullen om het huis in te richten.

ansichtkaart-lissabonHier zal niet bijzonder veel gebeuren, dus ik ga ervan uit dat Bram het stokje van het blog overneemt en binnenkort zijn 1e werkweek en zijn vorderingen zal beschrijven. Ik kijk alvast uit naar zijn posts.

4 Reacties op “There he goes – Bram gaat naar Lissabon

  1. Lieve Anja, Volgens mij heb je zelf goed in de gaten wat er aan de hand is. Het is gewoon toch eindelijk een beetje te veel van het goede. Dus luister maar goed naar je coach en ik hoop van harte dat het je goed lukt om hier alles op een goede manier af te ronden en dan vol vertrouwen jouw Bram achterna kunt gaan. Toi toi toi lieve meid. Veel liefs van Lisette

  2. Dank je wel Lisette! Het gaat allemaal weer goed komen hoor. Even tijd voor een pas op de plaats en voor mezelf. Voor je het weet staat de kerstboom en is alles op zijn plek gevallen. Dikke knuf!

  3. Hey Anja,
    Ik volg nog steeds jullie stoere verhalen en heb het gevoel dat het nu helemaal goed gaat komen. En als Bram het daar naar zijn zin heeft met de baan, zou ik maar gauw mijn spullen pakken en hem acheraan gaan :-).
    Ik hoop dat jij je snel weer beter voelt en blijf jullie volgen.
    Groetjes

  4. Bram, veel succes in Lissabon! Anja, pas goed op jezelf en het beste met je. Ik bel je deze week.

Geef een reactie

