Gevonden – Huis in Charneca de Caparica

Het is em gelukt.. hij heeft het gevonden… ons 1e stekkie in Portugal. Het huurcontract is getekend. Het huis dat we de vorige keer wilde huren, ging niet door. Bram wilde het contract na laten kijken en dit was alleen als hard-copy beschikbaar. De advocaat die contact met de verhuurder op moest nemen om een exemplaar in handen te krijgen, was helaas ziek en na 3 dagen was er een andere huurder gevonden. Maar ook dit keer was het spannend. De eigenaar heeft slechte ervaringen met buitenlandse huurders en Bram is natuurlijk nog maar net in Portugal. Na veel twijfel is het allemaal toch doorgegaan. Ja,ja, wij zijn buitenlanders en hebben te maken met vooroordelen.

2015-11-15 12 22 20 2015-11-15 12 24 00Het vorige huis, dat op de 1e etage lag, had een overdekt balkon, deze woning, op de begane grond, heeft een tuin aan de achterkant. Het huis is okay. Niets speciaals, niet bijzonder groot en op een goede locatie in een dorp onder de rook van Lissabon. Ik moet de Portugese nog gaan begrijpen. Wie bedenkt nou om 2 complete badkamers tegenover elkaar te plaatsen in een woning met maar 3 slaapkamers. Beide zijn voorzien van bad, bidet, wastafel en toilet en de verschrikkelijke tegeltjes.

2015-11-15 12 21 49 (2)Tot mijn schrik zag ik dat het plafond in de woonkamer, recent donker groen geschilderd is. Dat was wel even heel erg schrikken! Misschien grappig als je er wat madeliefjes op schildert of een paar witte lijnen erop zet met een middenstip. Maar beter is het om de witte lijn heel dik te maken en het groen te bedekken. Hoe dan ook… we gaan weer een poging wagen om er iets moois van te maken. Al zal dat toch wel enige moeite kosten met al die uitgesproken tegels en de bijzondere kleur van het sanitair.

2015-11-15 11 45 29 2015-11-15 11 45 25

De planning is rond! 24 november gaat alles op transport en ik vlieg er 28 november naar toe. Als de vrachtwagen aankomt, dan ben ik er ook. Ik ben druk in de weer met het verkopen van de laatste spullen en het verhuis klaar maken van de inboedel. Ontzettend fijn, dat Kimberly me fantastisch helpt. Raar idee, dat ik nu al moet gaan bepalen welke kleren ik volgende maand aan ga trekken. Want mijn kleding gaat ook al voor een groot deel die kant op. Ik vind het nu al moeilijk om te bepalen wat ik morgen aan ga trekken. Op 6 december vlieg ik terug en zorg ik ervoor dat ik het huis in Didam op kan leveren. En dan… 13 december rijden Harold, Probz en ik in de C1 met dakkoffer naar ons nieuwe plekje. Ik ben ontzettend benieuwd hoe Probz reageert als hij Bram weer ziet! Kerst en Oud en Nieuw wordt dus in Portugal gevierd. Super, dat het ons weer gelukt is! Een huisje onder de zon in de buurt van het strand.
Voor Harold heb ik voor € 9,99 een retourticket geboekt. Dus ook Lissabon is voor een prikje bereikbaar.

sccooter BramBram is helemaal happy met zijn nieuwe scooter . Hij tuft nu helemaal in zijn sas over de snelweg en rijdt alle files voorbij. Alle auto’s hebben standaard een tolkastje, hij heeft een armband die registreert dat hij de tolpoortjes voorbij is. Wist je trouwens dat als je 19 keer door het tolpoortje heengaat je 70% korting op de rekening krijgt? De nutsvoorzieningen moeten nog geregeld worden en het internet en dan is het huis bewoonbaar. Het enige dat we daar nog moeten regelen is een nieuwe kookplaat. Helaas kan je op een plaat dat op aardgas werkt geen gasfles aansluiten. Maar voor de rest past alles en hebben we alles.

6 Reacties op “Gevonden – Huis in Charneca de Caparica

  1. Lieve Anja en Bram, heel veel geluk toegewenst voor jullie samen in Portugal. Wat stoer dat jullie aan een nieuw avontuur gaan beginnen.
    Wij komen zeker een keer op bezoek.
    Groetjes van Heleen en Cees.

  2. Super, is het toch weer gelukt om naar het buitenland te gaan.
    Heel veel geluk!
    Groetjes Jacqueline Siepman

  3. Hoi Anja, wat een geweldig nieuws! Heel veel succes met alles wat je nog zo snel moet regelen. Dat lijkt me weer even flink doorpezen. Maar wat heerlijk dat jullie daar nu kerst en oud en nieuw kunnen vieren. Insert use nook nog een cursusje Portugees aan het volgen? Zet ‘m op en geniet van jullie hereniging over een paar dagen! Zet ‘m op!!! Groetjes voor jullie allebei,
    Annemiek

  4. Insert use nook? Stomme autocorrect! Ik bedoel: ondertussen ook nog een cursusje ……. Etc.

  5. Geweldig bericht!!! Het gaat jullie deze keer zeker helemaaaaaaaal goed lukken: de aanhouder wint en wij zijn ervaringsdeskundige en weten hoe moeilijk het is, zeker wat betreft de taal, maar het zit in jullie bloed, dat is duidelijk en wat ik zo allemaal lees over Portugal dan zijn jullie echt heel goed bezig. Het fijne is dat jullie daar nog echt aan het werk gaan en dat was bij ons pensionado’s niet het geval. Wij zijn weer blij in Den Bosch. Het huis lijkt me ook prima, ja, rare Portugezen met 2 badkamers en dan nog zeer kleurrijk, maar wat kan het je schelen, het ziet er allemaal tip-top uit. Goed gedaan Bram! En jij, Anja, gaat als een speer. Alles hier afronden en nu al heel snel (niet eens meer 2 weken) naar Bram. Lang leve het vliegen dat zo goedkoop is en dan nog een keer het hele eind, gelukkig samen met Harold en natuurlijk Probz definitief naar Portugal, joepie!! Een hele fijne tijd daar samen.
    Liefs van Lisette

  6. fijn hoor, anja en bram. straks lekker weer met z’n drietjes. rust in de tent. en met die tegeltjes komt t vast goed en met het voetbalveld ook. spreek je gauw.

Geef een reactie

