Een update uit Aroeira

Er zit flink wat tijd tussen het laatste blog en dit verhaal. Is er dan niets gebeurd dat gepost kon worden? Jawel, genoeg, maar door tijdsgebrek is dat er niet van gekomen. Geen stress hiero, maar we waren bezig met andere dingen.

P1030520De weken met Kimberly waren gezellig en af en toe was het zelfs strand weer. Ja, ik weet nog goed, dat ik het jammer voor haar vond, dat het nog geen echte zomer was. Ook hier was het de natste periode sinds 32 jaar. Achteraf was het weer super, zeker als je het vergelijkt met het weer in de week dat Heleen, Cees en Richard hier waren. Het goot en stormde. Ja echt, ik kon zelfs een keer vliegeren zonder vlieger. En dat terwijl in Nederland het dik in de 20 graden was. Op hun enigste mooie dag, hebben ze extra lang in de auto gezeten. Ze zouden eerst nog even bij mij langskomen voordat ze naar het strand zouden gaan. Ik ben buiten gaan staan om ze op te wachten, want de ervaring had geleerd dat wij moeilijk te vinden waren. Kortom, na een uur nog niemand in zicht. Bramik_weet_waar_jou_huis_woont was al ingeschakeld en via Facebook kreeg ik een belletje. Anja, we zien nummer 10 en nummer 14, maar 12 kunnen we niet vinden! Oo, zei ik, maar ik zie jullie helemaal niet! Nou, wij staan voor het museum….. Museum, museum, vroeg ik, terwijl ik om me heen keek. Wij hebben hier helemaal geen museum?! Ik snapte er niets van en zij ook niet. Wat bleek, ze stonden in Lissabon…. Ipv Charneca de Caparica. Dus mocht jij ons willen bezoeken… We wonen in de regio Lissabon, niet in Lissabon zelf. De week was ondanks het weer gezellig. Ze zijn zelf op stap gegaan en we hebben gezamenlijk activiteiten ondernomen.

P1030537Daarna stond de familie weer even centraal en waren Brams moeder, 2 zussen en een nichtje in de buurt. Ook dat was heel gezellig. We hebben een rondje hop on, hop off gedaan, terrasje gepikt en daarnaast deed iedereen daar waar hij zin in had. Toeren, vogels spotten, wandelen en lezen. Maar het was vooral leuk om met elkaar op te trekken.

Daarna moest er verhuisd worden en een huis moest opgeleverd worden. Ervaren als we zijn, ging alles best vlot.  Het was nog even spannend of de afspraak met de verhuizers goed was gemaakt, aangezien zij alleen Portugees spraken en iemand voor ons bemiddeld heeft. Ze waren te laat, omdat ze naar het nieuwe adres waren gereden. En wij wisten dat we moeilijk te vinden waren…. Maar Bram heeft ze gevonden ergens in onze straat. Daar stonden 2 mannen met een vrachtauto te zoeken naar…. Ons!

Nu zijn we nog even druk met alles op de juiste plek te zetten. Ook het tuinhuis moet nog onderhanden genomen worden. En de tuin moet opgeknapt worden.

P1030307Maar jeetje, wat is het hier lekker rustig. Geen blaffende honden de hele dag, geen verkeer voor het huis.  Voor ons, de stadsmens, leven we nu een country leventje. Geen directe buren, geen lawaai …. Heel veel groen, palmboompje, dennenbomen, vogeltjes die fluiten…. Klinkt dit niet te mooi om waar te zijn? Okay, een paar minpuntjes zijn er wel. Probz is weer Probz en ook zijn terriër jachtinstinct doet het zo goed, dat hij af en toe van de ratten besnuffeld is. Letterlijk…want onder de kruipruimte van het bordes van de trap schuilt een flinke rat. Ik hoop eentje en als het zo is dat het er altijd meer zijn, dan hoef ik dat echt niet te weten. Het zoemt flink in de tuin en waarschijnlijk zitten er op 2 plaatsen wespennesten. Maar ach, ik heb een Brambo in huis, die deze ongemakken vast snel op kan lossen.

Wat wel weer leuk is om mee te melden… We hebben fruitbomen in de tuin. Die heb ik vandaag  geplukt en geproefd… Hele kleine mandarijntjes,die erg smakelijk zijn.

10 Reacties op “Een update uit Aroeira

  1. Als trouwe volger: klinkt allemaal heel mooi, maar hoe ziet dat nieuwe huis eruit? Je hebt altijd van die leuke foto’s? Volgende keer?
    Wij genieten in ieder geval volop van de tuinset met dit prachtige Nderlandse zomerweer! Ik stuur later wel een foto.
    groeten

  2. Foto’s van het kale huis inmiddels gezien op je vorige bericht. Op de telefoon komen de foto’s automatisch mee.

  3. Anja en Bram,

    Zo te lezen hebben jullie een waarlijk ‘paradijsje’ betrokken. Heel veel plezier en geluk daar. We hopen ook daar nog eens langs te kunnen komen.

    Hugs and kisses
    Ursula en Raymond

  4. Lisette Dechering

    Wat weer een enthousiast bericht van jullie. Je kunt merken dat jullie genieten en als het dan even ook eens rot weer bij jullie is, dan beseffen jullie weer hoe goed jullie het daar hebben. Wat fijn dat jullie inmiddels verhuisd zijn, wat een zaligheid.
    Geniet er heerlijk van!

    Wij genieten trouwens ook volop maar dan in ons eigen Den Bosch. We hebben best veel mooi weer hier als het elders in NL flink te keer gaat. We zijn nog steeds blij met de stap weer terug te gaan. Het is niet met jullie te vergelijken want jullie zijn daar nog volop je aan het settelen en moeten zorgen dat er geld op de bank komt. Bij ons was het toch wat stil en eenzaam en wij hadden niets te maken met de bevolking, dus de Franse taal ondanks de wekelijkse privé lessen wilde bij mij maar niet landen. Hier zitten we weer tussen onze vrienden en gaan heel regelmatig een weekje naar Ingrid, Antoine en de kinderen.
    Geniet heerlijk van dit mooie land en wordt een echte Portugese!
    Liefs Lisette

  5. Leuk om weer je verhaal te lezen. Zo leuk dat we bij jullie zijn geweest en dat we jullie nieuwe huis al konden zien. Wat hadden we een pech met al dat slechte weer, maar….het was ook gezellig. Geniet maar lekker van jullie mooie tuin. Ik ben wel reuze benieuwd hoe je het huis hebt ingericht hoor. Dikke knuf van Heleen.

    • Ja, jullie speelde zelfs een kleine hoofdrol in deze aflevering he. En inderdaad het was gezellig, ondanks het weer. De volgende keer staat alles op zijn plek en komen de fotos van het huis online. Wordt vervolgd!!

  6. ook ik was deel van het verhaal. ik heb het heerlijk gehad in het huis van Ricardo en met Bram en Anja, wat was het gezellig om weer met elkaar te zijn en te zien hoe leuk jullie appartement eigenlijk was, maar het nieuwe huis is echt heerlijk en zo portuguees. wat vind ik het schiereiland ook leuk. wat n prachtige natuur en wat zijn de mensen aardig en behulpzaam, op de juffrouw bij het pompstation na, die alleen portugees wilde spreken en ik zo verbouwereerd was dat ik alleen engels kon praten. gelukkig was er weer n behulpzame portugese dame die ook engels sprak. we komen volgend jaar weer als het mag. heerlijk zo’n familie vakantie.

  7. Ik denk dat iedereen op en top heeft genoten.. en zeker, volgend jaar zijn jullie zelfs in ons huis welkom. Dan is er ruimte voor iedereen 😉 Inderdaad, deze omgeving is echt geweldig, strand en natuur… rust en drukte.. alles is hier te vinden!

Geef een reactie

