Alles draait om communicatie

rustig-aan-en-vier-het-leven-1Ondanks dat we toch een vrij rustig en gezapig leventje leiden, gebeurd er toch steeds genoeg, waarvan we denken, komt dit nu door ons… of overkomt het ons. De meeste dagen kabbelen voorbij, maar soms… soms loopt het toch steeds anders dan gepland.

 

 

PlanningOndertussen werk ik hard aan mijn sociale contacten en is mijn huis veranderd in een bouwplaats. We stappen weer even terug in de tijd en switchen naar het onderwerp naar septic tank. De verstopping zat er nog steeds en als er werkzaamheden zijn, sta ik niet als opzichter naast de werklui. Het bedrijf dat de beerput leeggezogen had, heeft de beerput nooit kunnen vinden. Daarvoor kwam een ander bedrijf een paar keer langs. De 1e x vertelde hij dat hij niet gevonden was. De 2e werkdag kwamen ze zoeken en de 3e werkdag hadden ze een schep meegenomen, zodat ze hem konden lokaliseren. De riool aroeiraeigenaresse heeft samen met hulp onder de carport nog een in beton gemetselde tegel van 1,5 bij 1,5  met een schroevendraaier los gebikt en nu zijn alle kanalen in kaart gebracht. De dop van de septic tank is ook gelokaliseerd en de verstopping is tijdelijk verholpen. Zodra de septic tank leeg gezogen is, is dit probleem hopelijk opgelost. Een klein beetje frustrerend is het wel dat de weg aan de voorkant van het huis helemaal openligt. Ze zijn een riool aan het aanleggen, waar ons huis niet op wordt aangesloten.

loodgieterUit de muur van de badkamer sijpelde een beetje water. De verzekeringsagent is langsgekomen en had een mannetje meegenomen om de leiding door te meten. Er werd aangekruist waar het lek zat en de volgende ploeg kwam de leiding repareren. We mochten zelf de nieuwe tegels uitzoeken. Ik zei nog tegen die verzekeringsagent, wow, dan hebben we gewoon geluk. Ik heb gekozen voor een grote witte tegel en een rand van kiezelsteen. Die laatste is door de verzekeringsmaatschappij afgekeurd, omdat die te duur waren. Mijn oude tegels zijn blauw geschilderd en met een beetje poetsen, komt de oude tegel weer in het zicht. Ondertussen hang ik aan de telefoon met de tegelzetter, die wil weten waar de kiezelsteentegel geplaatst moet worden. Ik geef het maar op en zie wel of ik een witte badkamer of dat er een kiezelaccent geplaatst gaat worden. Nadat de loodgieter weg was, kwam er nog meer water uit de muur. Aangezien ze ma, di en woensdag zouden komen, vangen de badlakens het water op. Na een dag wachten geen loodgieter gezien. Bram heeft contact opgenomen met het bedrijf en dinsdag aan het eind van de middag, zouden we bezoek krijgen. Na inspectie met het blote oog, werd er geconstateerd dat er nog een lek zat. Vandaag zijn ze er, en boren ze nog wat extra sleuven in de muur. En als ik het goed begrepen heb, wordt er vandaag ook betegeld. Of het gaat lukken, betwijfel ik, want er wordt al 2 uur gegleufd. Het bedrijf heeft 2 man gestuurd, een opperhoofd die alleen Portugees spreekt en een werkman die enkele woorden Engels spreekt en vloeiend Frans. Ook dit gaat weer een moeizaam dagje worden. Ondertussen zijn de werkzaamheden gestaakt.. de lekkage zit ook in de keuken en er kan 


niet verder gewerkt worden. Eerst moet de verzekeringsagent langskomen. Met een beetje geluk, mag ik straks ook nog een nieuwe keuken uitzoeken, tikte ze optimistisch.

jessy bij opa achteropPurdy en Ferry zijn nu ook 2 weken bij ons en ook dat heeft toch wel wat kopzorgen opgeleverd. Bram zou ze halen, zodat ze de weg naar ons huis konden vinden. Van te voren nog contact via whattsapp en om 22.30 vertrok hij naar de luchthaven. 23.45 zou het vliegtuig landen. Om half 2 was er nog niemand van het 4-tal in de aankomsthal. Buggy kwijt, koffer zoek…. wat zou er aan de hand zijn. Om 3 uur is Bram maar naar huis gegaan en hebben we alle mogelijke scenarios besproken. Als ze nog in Nederland waren, dan bel je toch? De telefoons stonden aan, de huistelefoon geprobeerd, de nieuwssites gecontroleerd… niets raars te lezen of gehoord. De volgende ochtend is Bram weer met de telefoon aan de slag gegaan. Yes, eindelijk contact. Waar ben je?, vroeg Bram. Thuis, was het antwoord van Purdy. Waarom ben je niet hier?, vroeg Bram. Omdat we vanmiddag  vertrekken, was het antwoord. Ook hier was er sprake van een foutje in de communicatie. Het ligt dus niet alleen aan de taal, dat het soms misgaat. Hun vakantie zit er bijna op en Rick en Kim zijn bijna onderweg. Als de een naar huis gaat, komen de volgende aan.

facial communicationWat ook grappig en/of eng was. Mijn Ipad was gecrasht en ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat. Hij laden niet meer op en ik kon niet meer opstarten, omdat hij steeds afsloot. Ik heb hem met pijn in mijn hart in de prullenbak gegooid en deze naar de vuilcontainer gebracht. Krijg ik op dit blog een mailtje, dat mijn Ipad gevonden is. Dacht.. wow super, stel je voor dat hij gestolen was, dan is het wel netjes dat ik een mailtje krijg. De vinder vroeg mijn apple ID, zodat hij hem kon herstellen. Ik heb er over nagedacht en behalve mijn adres wist deze vreemdeling alles van me. Mijn mailboxen, mijn facebook, eigenlijk bijna alles stond er nog op, aangezien ik hem niet opgestart kreeg. Dus op zijn verzoek om langs te komen zodat ik hem zelf kon herstellen, ben ik maar niet op ingegaan.  Wijze les van deze actie.. ook een Ipad die naar de stort gaat, moet je eerst bewerken met een hamer.

De temperaturen gaan hier volgende week over de 30 graden grens en buiten is het heerlijk met de ventilator aan. In Lissabon is het nog heter, dus vanuit dit heerlijke stekje met een beetje zeewind en ventilator wind sluit ik weer af. Ook in Nederland gaat het weer weer beter worden.. Geniet ervan!

 

 

2 Reacties op “Alles draait om communicatie

  1. Jee, wat een verhaal zeg! Volgens mij kan het alleen nog maar beter gaan, toch 😟? Geniet van het weer, hier regent het elke keer weer. Wordt er 😠 van!!

Geef een reactie

