We zijn er nog

tijd vliegtJeetje, het laatste blog is echt tijden geleden.. de hoogste tijd om een digitaal levensteken te geven en een beetje bij te praten. We hebben het nog steeds naar ons zin… Nederland missen we steeds minder. We hoppen soms naar Eindhoven of we krijgen bezoek. En omdat de balans tussen bezoekjes en het kabbelende leven precies goed is, vinden we het heerlijk zo.

De zomer is weer begonnen. Pa had geluk.. tijdens zijn bezoek was er een heuse hittegolf. Zijn we tijdens zijn 1e bezoek nog veel op pad geweest. Nu was het vooral schaduw opzoeken, in het zwembad liggen en naar de zee. 38 graden is hier gelukkig vrij uitzonderlijk… maar we hebben het overleefd. Het was zo heet, dat toen Bram ons achter de vodden aanzat om op tijd naar het strand te gaan, ik dat weg wimpelde met… relax, het is net 9 uur geweest.  We stonden al in de file toen we de straat uitreden en er geen parkeerplek te vinden was. Dat werd een rondje bos en een dagje schaduw. Nu zijn de temperaturen weer een stuk beter. Rond de 25-30 graden en in het gedeelte waar we wonen, is er gelukkig nog af en toe een verkoelend briesje van de Atlantische oceaan. In Lissabon daar en tegen is het toch altijd een paar graden warmer, of moet ik heter zeggen.

Bram heeft het nog steeds naar zijn zin op het werk. Ging hij eerder strak in het pak naar de zaak, vanmorgen heeft hij de stoute schoenen aangetrokken en is hij in korte broek (met waarschijnlijk handschoenen en motorjack) op de scooter gestapt. Op de snelweg is het in de ochtend nog wel vrij frisjes. Helaas, ik heb hier geen foto van.

loesje dobberenDe vraag die mij hoofdzakelijk gesteld wordt is,.. wat doe je dan de hele dag? Ik moet er niet aan denken om 24/7 in en rond het huis te zijn. Maar ik kan je zeggen, de dagen vliegen voorbij. Elke ochtend sta ik tussen 5.15 en 7.00 uur op. Okay.. eerlijk is eerlijk.. ik start mijn dag lekker lazy op. Kopje koffie, internetten… en als ik daarmee klaar ben, dan ga ik of met Probz naar het strand of ik wandel een rondje in de buurt. De tuin vergt veel onderhoud, koken is hier vrij arbeidsintensief, ik fröbel en knutsel een beetje, poets wat, werk aan een website. En als het lekker weer is, dan verwen ik mezelf op een uurtje hangmat of dobber ik op een luchtje in het zwembad. Voor ik het weet is de dag weer voorbij.. Zo is het maandag en ik knip in mijn vingers en het weekend staat weer voor de deur.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Binnenkort gaan Bram en ik de markt op. Ik moet nog even door knutselen en dan gaan we eens kijken of we de 3d poppen en jurken die ik maak kunnen verkopen op de rommelmarkt in Lissabon, die hier elke dinsdag en zaterdag is, kunnen verkopen. Mocht ik alles weer mee naar huis terug nemen, dan ga ik op zoek naar een andere hobby… maar tot die tijd, zullen de dagen nog wel voorbij vliegen.

Helaas, dit keer geen spectaculair nieuws… gewoon een berichtje van ons leven in Portugal.

 

 

2 Reacties op “We zijn er nog

  1. Heerlijk bericht toch?
    Lekker volhouden zo!

    Groetjes,
    Raymond

Geef een reactie

